kolmapäev, 15. oktoober 2014

Kokkupuuted veebilehtede loomisega

Esimest korda puutusin veebilehe loomisega kokku Võrumaa Kutsehariduskeskuses õppides umbes 2006 või 2007, kuid tookord jäi see vaid ühekordseks ettevõtmiseks, et aine läbida. 

Veebileht Edicy abil

Reaalne vajadus luua veebilehte tekkis siis, kui asusin 2009.a tööle raamatukogusse. Leidsin, et ühel raamatukogul peaks ikka veebileht olema. 2010.aasta kevadel korraldas Valga Keskraamatukogu vastavasisulise koolituse. Neljatunnise koolituse järel, sündis Lüllemäe raamatukogu veebileht. Hetkel, seda veebilehte vaadates ja olles vahepeal ühtteist omandanud Tallina Ülikoolis, näen vajadust see veebileht ümber teha või kolida see mõnda uude keskkonda. Kuna ma hetkel enam ei tööta selles asutuses, siis jääb hetkel nii nagu on. Samas näitab veebilehe statistika, et seda kasutatakse ning usun, et kellel oli vaja, leiab siiski selle veebilehe kasutatavana.

Praegusel hetkel ma ei saaks  Edicy keskkonnas enam nii mahukat lehte teha. Näiteks hetkel enam uusi alamlehti ma tasuta versioonis juurde luua ei saa. Praegu sisaldab tasuta versioon järgmist: 1 kasutaja, 5 lehte, 2 keelt, vähendatud statistika ja disainivalik sinunimi.edicy.co aadressil.

Sel hetkel, kui ma raamatukogu veebilehe loomisega tegelesin olid seega võimalused avaramad, sest ka Edicy ise oli alles arendamise faasis. Kuigi  ajajooksul tekkisid piirangud,  siiski juba loodud alamlehed jäid alles ning ka praegu saaksin ma näiteks erinevate lehetede pealkirju muuta.

Karula elu ajaveeb Wix´i abil

Üsna tavaline praktika on see, et omavalitsused annavad mõned korrad aastas välja oma ajalehte. Karula vallas oli selleks Karula Kuller. Piiratud eelarvevõimalused viisid selleni, et leht lakkas ilmumast. Raamatukogu töötajana nägin tühimikku lehe mitteilmumises ning püüdsin leida lahendust, et kusagil oleks vallaelus toimuv siiski kajastatud. Karula Kuller oli justkui kohaliku elu kroonika, mida oli eriti huvitav sirvida  kui siia kolisin. Läbi selle sain palju informatsiooni kohalikus vallaelus toimunu kohta. Karula valla kultuuri- ja spordikomisjoni liikmena sai teemat arutatud ka koosolekutel ning minu idee luua Karula elu-olu kajastav veebileht sai toetuse. 

Hakkasin otsima keskkonda, kus oleks võimalik luua tasuta kodulehekülg. Minu otsingud viisid mind Wix saidile. See keskkond üllatas meeldivalt. Kasutamine oli lihtne, kujundusmallid innovaatilised, võimaldas lehele luua just sellised väljad nagu soov oli. Miinuseks on see, et lehekülje reaalset kasutatavust ma ei näe ehk siis statistika on nähtav tasulise versiooni puhul

Paraku hindasin inimeste vajadust oma tegemisi tutvustada üle. Oodatud olid kõikide vallas toimetavate inimeste, MTÜ-de, asutuste jne panus. Panus osutus tagasihoidlikuks. Lehekülg oli nö nagu minu "hobi", mida ma vabatahtlikus korras haldasin, Palju infot kogusin ise Facebooki vahendusel kokku ning siis postitasin veebilehele. Peale töölepingu peatamist otsustasin, et hetkel ma enam lehte ei uuenda. Ideaalis võiks leida mõne entusiasti, kes asjaga tegeleks edasi. Hetkel ei ole ma sellist inimest leidnud ning kuna üldiselt valitses huvipuudus lehekülje vastu, siis väsisin oma aega kulutamast sellele. Ometi hindan seda kogemustväga väärtuslikuks. 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar